Nemojte prodavati proizvod

[tweetmeme source=”fisher_shop”]Svi mi znamo koliko jedna tvrtka poput Apple-a ulaže u marketing. Po čemu su to oni drugačiji? Naišao sam na par članaka koje ste možda već vidjeli, a možda će vam dobro doći.

Naišao sam na zanimljivi članak pisan od strane Steve M. Chazin-a koji je radio u Apple-u kao dio marketing team-a.

Ako pogledate reklamu za iPod vidjet ćete mnogo rasplesanih energičnih silueta ljudi kako plešu uz razne vesele pozadinske boje. Prvo što ćete primjetiti su bijele slušalice koje vijore uz ples. No gdje je tu iPod?

Nema karakteristika proizvoda, pogleda izbliza, kako raditi s njim. Kako to da jedan Apple, koji toliko vremena ulaže upravo na te karakteristike, ne stavlja to u prvi plan?

Apple vam ne prodaje MP3 player. Oni vas pozivaju da živite njihov lifestyle, da postanete dio iPod zajednice. Ako uzmete bilo koji drugi MP3 player, slušat ćete dobru glazbu, no ako slušate tu istu glazbu na iPod-u osjećat ćete se odlično. Nekako ćete se uklopiti. Karakteristikama prozivoda nećete steći fanove. Fokusirajte se na stvari koji ljude čine, i pokažite im kako se osjećaju koristeći vaše stvari.

Pokažite što je važno

Te bijele slušalice koje dolaze uz iPod/iPhone briljantni su potez marketinga Apple-a. Dizajnirane su tako da vizualni dio postane statusni simbol. Noseći bijele slušalice nekako se osjećate bolje cool i drugačije od drugih. Ukoliko ste bar malo u marketingu, sigurno promatrate kakve tko slušalice nosi (ukoliko ima bijele, sigurno ima iPhone ili iPod, te odmah zaključujemo po tome da ima bar malo stila).

Ako pogledamo prvi PowerBook, unikatne je sive boje. Možda se pitate zašto baš siva? Ta boja patentirana je od strane Whirpool-ovih hladnjaka, jer je ustanovljeno da se ne vide otisci prstiju. Također svjetleći logo Apple-a složen je tako da kad otvorite svoj laptop, prodajete brand drugim ljudima.

Preuzeto

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: